معرفی کتاب

معرفی 8 کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی

کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی

داستان‌ها در سنین ابتدایی زندگی انتخابی دوست‌داشتی برای یادگیری و مهارت‌آموزی کودکان هستند. کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی می‌تواند انتخابی جذاب و کاربردی برای شروع مهارت‌آموزی زبان کودکان باشد. کودکان عاشق داستان هستند و هر زمانی مشتاق آن، پس یارِ مهربانِ داستان‌گو می‌تواند دریچه‌ای برای ورود کودکان به دنیای کشفیات و خلاقیت باشد.

اهمیت و آشنایی با کتاب‌ داستان‌ها برای کودکان مزایای غیرقابل انکاری در رشد و تربیت آن‌ها دارد. داستان و بازی‌وارسازی از موثرترین روش‌های آموزشی برای کودکان هستند، بنابراین انتخاب و استفاده از کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی روشی هوشمندانه برای جلب توجه و ایجاد انگیزه برای یادگیری بیشتر و بهتر این زبان بین‌المللی است. در این مطلب از انتشارات  هفت‌ونیم به سراغ موشکافی کتاب داستان کودکان انگلیسی و بررسی آن‌ها می‌رویم.

چرا کودکان باید زبان انگلیسی را بیاموزند؟

اگر به دغدغه‌های افراد دور و نزدیکی که با آن‌ها در ارتباط هستید یا اشخاص در شبکه‌های اجتماعی توجه کنید، می‌بینید که یادگیری زبان انگلیسی از دغدغه‌های پررنگ افراد در بازه‌های سنی مختلف است؛ پس یادگیری این مهارت مهم و ضروری در سنین کودکی می‌تواند انتخابی درست و آینده‌ساز باشد. مهارت‌آموزی و یادگیری در این سنین به دلیل عدم وجود دغدغه‌های گوناگون زندگی و همچنین آموزش پذیری بیشتر، بسیار آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

یادگیری از طریق کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی روشی است که در صورت انتخاب درست، ارائه و همراهی مناسب توسط والدین و مربیان، به آسانی و ناخودآگاه پیش می‌رود. کودکان به دلایل متعددی باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند، تعدادی از این دلایل عبارتند از:

  • دسترسی به منابع اطلاعاتی بیشتر و بهتر
  • افزایش توانایی‎‌های ذهنی
  • برقراری ارتباط با افراد از سراسر جهان
  • افزایش اعتماد‌به‌نفس
  • آموزش‌پذیری
  • لذت بردن از فیلم‌ها، موسیقی‌ها و کتاب‌های متنوع
  • افزایش فرصت‌های شغلی در آینده
  • و …

این موارد تنها بخشی از دلایل و ضرورت شروع هر چه زودتر زبان‌آموزی در سنین کودکی هستند. با گذر زمان، گسترش ارتباطات و تغییر سبک زندگی، روز  به روز این نیاز پررنگ‌تر خواهد شد.

یادگیری زبان انگلیسی کودکان از طریق کتاب داستان

تشویق کودکان به کتاب خواندن استفاده از کتاب داستان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، روشی جذاب و مؤثر است که می‌تواند مزایای زیادی برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. یادگیری زبان انگلیسی از طریق داستان و روایتگری فضایی مهیج و دوست‌داشتی را برای کودکان می‌سازد، در واقع کودکان در حال و هوایی که شباهتی به کلاس‌های آموزشی و قواعد خشک و سخت آن‌ها ندارد، یادگیری تاثیرگذار و دوست‌داشتنی‌ای را تجربه می‌کنند. برخی از مزایای به کارگیری روش آموزش با کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی عبارتند از:

  • افزایش علاقه به زبان
  • بهبود دایره لغات
  • تقویت مهارت‌های خواندن
  • تقویت مهارت‌های شنیداری
  • افزایش آگاهی فرهنگی
  • تقویت خلاقیت و تخیل

معرفی 8 کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی

انتخاب از میان انبوهی از منابع و کتاب‌ها جهت انتخاب کتاب داستان مناسب برای کودکان می‌تواند کاری چالش‌برانگیز باشد؛ اما نگران نباشید! در این لیست 8 کتاب داستان فوق‌العاده به زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم که کودکان در هر سنی مجذوب آن‌ها خواهند شد. با ما همراه باشید تا بتوانید برای مطالعه قبل از خواب کودکان‌تان بهترین کتاب‌ها را برایشان انتخاب کنید.

کرم خیلی گرسنه (The Very Hungry Caterpillar) 

این کتاب داستان انگلیسی ساده و کلاسیک اثر اریک کارل، با تصاویر رنگارنگ و داستانی ساده، به کودکان در مورد روزهای هفته و مراحل تبدیل شدن کرم به پروانه آموزش می‌دهد. این کتاب داستان سفر و زندگی یک کرم ابریشم گرسنه را در طول یک هفته روایت می‌کند. کرم داستان ما هر روز یک غذای متفاوت می‌خورد و از میان میوه‌ها، سبزیجات و راه‌ها و مسیرهای مختلف عبور می‌کند.

جالب است بدانید این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های داستان کودکان در تمام دوران است و به بیش از 65 زبان ترجمه شده و بیش از 50 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. همچنین کتاب The Very Hungry Caterpillar برنده جوایز متعددی از جمله جایزه کتاب کودک سال ۱۹۷۰ از سوی موسسه کتابخانه‌داران آمریکا شده است.

گربه کلاه به سر (The Cat in the Hat)

این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی ماجرای دو خواهر و برادر به نام سالی و سم را روایت می‌کند که در یک روز بارانی در خانه تنها مانده‌اند. اما ناگهان در این حین، گربه‌ای عجیب و غریب با کلاهی قرمز و سفید راه‌راه و پاپیونی قرمز وارد خانه آن‌ها می‌شود  و با ایده‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده‌اش، دنیای کودکانه آن را برهم می‌ریزد!

این کتاب داستان کودکان انگلیسی با شعرهای طنز و آهنگین و تصاویر پر جنب و جوش نوشته و تهیه و تولید شده است و فضایی شاد و سرگرم‌کننده را برای کودکان ایجاد می‌کند. The Cat in the Hat یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های داستان کودکان در تمام دوران هاست که با بیان و سبک طنزگونه‌اش کودکان را شیفته خود می‌کند.

شبت بخیر ماه (Goodnight Moon)

شبت بخیر ماه، داستانی آرامش‌بخش و دلنشین را روایت می‌کند که در آن، راوی با لحنی لطیف و مهربان، به تمام اشیاء و موجودات اتاق کودک شب بخیر می‌گوید. در این داستان از اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها گرفته تا نور ماه و ستارگان، همه در ماجرای این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی شب بخیر می‌گویند و به خوابی آرام فرو می‌روند؛ انگار که Goodnight Moon آغازی برای خواب شیرین کودکانه باشد.

این داستان انگلیسی ساده، اثر مارگارت وایز براون Margaret Wise Brown، داستانی  آرامش‌بخش با لحنی لطیف است که  کودکان را به خوابی آرام و همزادپندارانه  در کنار اشیاء و موجودات آشنا در اتاقشان دعوت می‌کند. همان‌طور که متوجه شدید شبت بخیر ماه یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های داستان کودکان برای زمان خواب  آن‌ها است.

درخت بخشنده (The Giving Tree)

این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی درباره رابطه‌ی عجیب و غریب بین یک درخت سخاوتمند و یک پسر به نام سیلو است. پسربچه از کودکی تا بزرگسالی از درخت تقاضای چیزهای مختلف و متعددی می‌کند، مثلا روزی میوه آن را می‌خواهد،  روزی دیگر شاخه، بعدها تنه‌ی آن و حتی ریشه‌هایش را نیز می‌کند و درخت بدون هیچ چشم‌داشتی تمام آن‌ها، در واقع تمام وجود خودش را به او می‌دهد؛ اما در نهایت، سیلو به مردی بزرگسال تبدیل می‌شود که دیگر نیازی به درخت ندارد و او را تنها می‌گذارد.

این کتاب داستان فانتزی، به زبان انگلیسی و نوشته شل سیلور استاین Sheldon Allan Silverstein، درباره فداکاری و عشق بی‌حد و مرز درختی است که تمام وجود خود را برای خوشحالی یک پسر می‌دهد. کتاب The Giving Tree با لحنی شاعرانه و داستانی ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است. تصاویر کتاب نیز به سبک آبرنگی و با رنگ‌های گرم و دلنشین نقاشی شده‌اند که برای کودکان جذاب هستند.

تار شارلوت (Charlotte’s Web)

کتاب داستان تار شارلوت، دوستی غیرمعمول بین یک خوک به نام ویلبور و یک عنکبوت به نام شارلوت را روایت می‌کند. ویلبور جانش در خطر است، اما شارلوت با هوش و خلاقیت خود، با تارهایی که می‌بافد پیام‌های را به جان ویلبور می‌رساند تا آن را نجات می‌دهد.

این ماجرای جذاب و کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی اثر ای. بی. وایت Elwyn Brooks “E. B.” White است. این نویسنده با لحنی گرم و صمیمی، داستانی جذاب و پرماجرا نوشته شده است. تصاویر کتاب نیز به سبک واقع‌گرایانه و با جزئیات دقیق نقاشی شده‌اند. این کتاب داستان انگلیسی ساده به کودکان مفهوم دوستی، وفاداری، فداکاری و عشق را می‌آموزد.

المر (Elmer)

این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی درباره فیل مهربان و رنگارنگی است که شادی را به ارمغان می‌آورد! در واقع این مجموعه داستان‌های رنگارنگ درباره یک فیل به نام المر است که با پوستی به رنگ‌های مختلف، با شادی و خلاقیت خود دنیا را برای اطرافیانش زیباتر و هیجان‌انگیزتر می‌کند. المر با شوخی‌ها و ایده‌هایش، به بچه‌فیل‌ها کمک می‌کند تا اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنند. این مجموعه کتاب داستان کودکان انگلیسی خلاقانه، نوشته دیوید مک‌ کی David McKee است.

این کتاب‌ها با جملات کوتاه، جذاب و تصاویری ساده و رنگارنگ نوشته شده‌اند که فضایی شاد و سرگرم‌کننده را برای کودکان ایجاد می‌کنند. مجموعه کتاب Elmer  به کودکان اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و پذیرش تفاوت‌ها میان یکدیگر را آموزش می‌دهد.

جایی که وحشی‌ها هستند (Where the Wild Things Are)

مکس، پسر بازیگوشی است که لباس گرگی پوشیده و به خاطر این بازیگوشی‌ها به اتاقش فرستاده شده و شام نمی‌خورد. مکس که از این وضعیت عصبانی و ناامید است، آرزو می‌کند که به سرزمینی که خودش خلق کرده است، یعنی سرزمین موجودات وحشی برود. در این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی این موجودات، موجودات معمولی و پشمالو نیستند. آن‌ها گروهی از هیولاهای دوست‌داشتنی با موهای بلند، شاخ و دندان‌های تیز هستند. مکس به عنوان پادشاه موجودات وحشی انتخاب می‌شود و آن‌ها با هم یک مهمانی ترتیب می‌دهند.

جایی که وحشی‌ها هستند نوشته‌ی Maurice Sendak کتاب تصویری محبوب کودکان است که خوانندگان و کودکان را به سفری خارق‌العاده می‌برد. این کتاب  داستان انگلیسی ساده طیف وسیعی از احساساتی را که کودکان تجربه می‌کنند، مانند خشم، ناامیدی، تنهایی و دلتنگی را بررسی می‌کند.

هری پاتر و سنگ جادو(Harry Potter and the Sorcerer’s Stone)

هری پاتر و سنگ جادو اثر جی کی رولینگ J.K. Rowling ، اولین کتاب از مجموعه داستان‌های پرفروش هری پاتر است. این کتاب داستان پسری یازده ساله به نام هری پاتر را روایت می‌کند که در روز تولدش نیرویی جادویی و شگفت‌انگیز را احساس می‌کند. او به مدرسه جادوگری هاگوارتز می‌رود و در آن‌جا در مورد دنیای جادوگری و میراث خود به‌عنوان تنها بازمانده لرد ولدمورت، جادوگر تاریکی که والدینش را به قتل رساند، آموزش می‌بیند.

هری پاتر و سنگ جادو به یک پدیده فرهنگی جهانی تبدیل شده است و میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. این کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی به خاطر داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و مضامین عمیقش مورد تحسین قرار گرفته است. 

هری پاتر و سنگ جادو فراتر از یک کتاب کودکانه است؛ این کتاب داستانی پرمخاطب و آموزنده است که به خوانندگان در هر سنی درس‌هایی در مورد دوستی، شجاعت، عشق و قدرت خیر در برابر شر می‌آموزد. هری پاتر به زبان‌های متعددی ترجمه شده و فیلم‌های اقتباسی متعددی نیز بر اساس آن ساخته شده‌اند.

سخن پایانی

امیدواریم در این مطلب از انتشارات هفت‌ونیم توانسته باشیم با معرفی کتاب داستان کودک به زبان انگلیسی، اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را به شما بگوییم. یادگیری و ارتباط با زبان انگلیسی در عصر حاضر از مهارت‌های ضروری هر انسانی است و توجه به آن در سنین کودکی ادامه راه تحصیلی و شغلی شخص را هموارتر می‌کند. دیگر مقالات هفت‌ونیم نیز مانند پرفروش ترین کتاب های نوجوانان و  کتاب مناسب کودکان 7 تا 9 سال می‌توانند از دیگر مطالب جالب برای ایجاد علاقه به داستان برای کودکان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *