معرفی کتاب

پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نوجوان در دنیا (2024)

پرفروش ترین کتاب های نوجوان

نوجوانی یکی از آن دوره‌هایی است که بالا بردن سطح آگاهی ما می‌تواند به موفقیتمان کمک زیادی کند. تصمیم‌هایی که در این دوران می‌گیریم تاثیر زیادی روی سرنوشت زندگی ما دارند. تصمیم‌هایی که خوب و بد آن پای خودمان است. پس می‌توانیم با خواندن کتاب‌های متنوع داستانی، تاریخی، آموزشی، علمی و… تا حد زیادی آگاهی خود را در زمینه‌های مختلف بالا ببریم. قطعا کتاب‌های زیادی از انتشارات مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارند. ولی آیا می‌دانید کدام یک از آن‌ها را انتخاب کنید؟ در این مطلب از انتشارات هفت و نیم همراه ما باشید تا پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نوجوان را به شما معرفی کنیم. در این لیست می‌توانید پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نیویورک تایمز برای نوجوان را هم ببینید.

شاگرد ته کلاس

شاگرد ته کلاس نام یکی از پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نوجوان اثر آنجالی. ق. رئوف است که شهره نورصالحی آن را ترجمه کرد. این کتاب، داستان پسر بچه‌ای را می‌گوید که به عنوان پناهنده از جنگ در کشور خود گریخته و اکنون به مدرسه جدیدی آمده است. مدرسه‌ای که پسرک هیچ دوستی در آن ندارد و زبان آن‌ها را بلد نیست. شاگرد ته کلاس یکی از پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نیویورک تایمز برای نوجوانان هم به حساب می‌آید. در این کتاب متوجه نگاه زیبا و دلسوزانه نویسنده به پناهجویان جنگی می‌شوید و اینکه دوستی و مهربانی در جهان اهمیت زیادی دارد. 

خلاصه‌ای از کتاب شاگرد ته کلاس

شاگرد ته کلاس

وقتی شاگرد جدید به داخل کلاس آمد، همه شایعات شروع شدند. یک عده بر این باور بودند که پسرک بیماری مسری دارد و نباید با دیگران در ارتباط باشد و یک عده می‌گفتند احتمالا از خانواده‌های ثروتمند است و دلش نمی‌خواهد با ما دوست شود. بعد از امتحان کردن راه‌های مختلف برای پیدا کردن راز شاگرد جدید به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. تا اینکه یک روز به همراه تعدادی از هم‌کلاسی‌ها او را دنبال کردیم. خانم خان مچ ما را گرفت و از ما خواست شاگرد جدید را برای مدتی تنها بگذاریم؛ زیرا نیاز به انزوا و تنهایی دارد. هیچ‌کدام از ما معنی این کلمه را نفهمیدیم تا اینکه…

  • برای فهمیدن راز شاگرد ته کلاس باید کتاب آن را بخوانید!

پسرک، موش کور، روباه و اسب

در این کتاب، داستان پسرک جوانی را می‌خوانید که در طول سفر با موش کور سخنگو، روباه دانا و اسب مهربان روبه‌رو می‌شود. چارلی مکسی با خلق گفتگو میان این کاراکترها، درس‌های جالبی به خواننده می‌دهد. پسرک و این حیوانات، دیدگاه و خرد منحصربه‌فردی برای خود دارند که با روایت‌های متفاوت، درس‌های اساس زندگی را به ما می‌آموزند. زندگی خوانندگان این کتاب در هر گروه سنی تحت تاثیر این کتاب قرار گرفته است. داستان پسرک، موش کور، روباه و اسب نشان می‌دهد مهربانی، پذیرفتن عیب‌ها، داشتن شجاعت برای رویارویی با چالش‌های زندگی تا چه اندازه مهم است. به همین دلیل کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب را علاوه بر نوجوانان به کودکان بالای 6 سال هم توصیه می‌کنیم زیرا تمام ویژگی‌هایی که یک  کتاب مناسب کودکان 7 تا 9 سال باید داشته باشد را دارد.

خلاصه‌ای از کتاب داستانی پسرک، موش کور، روباه و اسب

در حالی که موش کور از کنار هم جمع بودن خوشحال بود، گفت: دوست دارم بگویم عاشق همه شما هستم. ولی متوجه شدم گفتن این جمله برای من سخت است. 

– پسرک با احساس تعجب گفت: واقعا؟

+ موش گفت: آره به همین دلیل چیز دیگری می‌گویم. برای مثال می‌گویم از اینکه همه ما با هم هستیم، خوشحالم!

– پسرک گفت: ما هم از اینکه تو در کنار ما هستی، خیلی خوشحالیم! و…

  • برای آموزش مهربانی و بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی، باید این کتاب را از همان دوران کودکی خواند!

کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب نام یکی از پرفروش ‌ترین کتاب‌ های نوجوان است که به شما نشان می‌دهد در هر موقعیت اگر تصمیم دیگری می‌گرفتید، چه اتفاقی می‌افتاد؟ این رمان خواندنی توسط مت هیگ نوشته شده و در آن تجربه شکل‌ها و مسیرهای دیگری از زندگی را نشان می‌دهد. 

زندگی ما همیشه پر از تصمیماتی است که امکان دارد در طول آن دچار تردید شویم. همه ما درست بعد از نوجوانی، جوانی و ورود به بزرگسالی به آرامی مسیر زندگی خود را می‌گذرانیم. ابتدا باید انتخاب رشته کنیم، بعد به دانشگاه برویم، دوستان جدید، شغل و فرد مورد علاقه خود را پیدا کنیم و تغییر هر چند کوچک در هر یک از این تصمیم‌ها می‌تواند ما را به آدم دیگری تبدیل کند. 

در این کتاب پرفروش، داستان دختری درمانده و ناراحت را می‌خوانید که در طول داستان متوجه این می‌شود که اگر در هر بخش از زندگی خود تصمیم دیگری می‌گرفت چه اتفاقی برای او می‌افتاد. او هر شب یک کتاب را برمی‌دارد و هر کتاب داستان زندگی او را بر اساس تصمیمی دیگر نوشته شده است. او با برداشتن هر کتاب و اطلاع از موقعیت دیگری از خود مدام حسرت موقعیت‌های از دست رفته را می‌خورد و با خودش می‌گوید کاش می‌شد زندگی را به عقب برگرداند. 

یکی از دلایلی که باعث شده کتابخانه نیمه شب در لیست پرفروش ‌ترین کتاب‌ های نوجوان سال 1402 قرار بگیرد، دست گذاشتن آن روی رویای مشترک انسان‌ها و تجربه زندگی دیگری است. مت هیگ این کتاب رمان را با زاویه دید اول شخص نوشته و نثر آن بسیار روان است. وقتی شما هم کلمه به کلمه این کتاب را می‌خوانید، حسرت موقعیت‌های گذشته آرام آرام از دلتان بیرون می‌زند. 

خلاصه‌ای از کتاب کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب

در این کتاب همه چیز از سیاهی مطلق شروع می‌شود و در روشنایی و امیدواری به پایان می‌رسد. کتابخانه نیمه شب روایتی از زندگی دختری با نام نورا است که با شکست خوردن در رشته تحصیلی، از دست دادن مادر خود، بر هم زدن مراسم نامزدی و از دست دادن گربه خود، زندگی را یک سیاهی مطلق در نظر می‌گیرد و تصمیم دارد به آن پایان دهد. اما کتابخانه‌ای را می‌بیند که کتابدار به او می‌گوید هر یک از کتاب‌های این قفسه‌ها، داستان زندگی تو هستند و….

  • اگر می‌خواهید بدانید در هر یک از زندگی‌های نورا و بعد از هر تصمیم او چه اتفاقی افتاده، کتابخانه نیمه شب را بخوانید. شاید یکی از کتاب‌های زندگی او، حسرت موقعیت از دست رفته شما هم باشد. 

چرا ستارگان چشمک هم می‌زنند؟

کارول استات با خلق این کتاب به اصلی‌ترین سوال کودکان و نوجوانان یعنی چرا ستارگان چشمک می‌زنند و سوالات دیگر شما درباره فضا پاسخ می‌دهد. با خواندن این کتاب به عنوان پرفروش‌ ترین کتاب‌ های نوجوان به دنیای ستارگان و کهکشان‌ها، سفری سحرآمیز داشته باشید. جهان ما به قدری بزرگ است و میلیاردها ستاره، کهکشان، سیاهچاله و… در آن وجود دارد که با شناخت هر بخش آن، هنوز هم بخش عظیمی از ناشناخته‌ها وجود دارند که درباره آن‌ها چیزی نمی‌دانیم. 

کارول استات در این کتاب پرفروش ویژه کودک و نوجوان علاوه بر پاسخگویی به سوالات آن‌ها، با استفاده از تصاویری زیبا فهم مطالب را آسان‌تر کرده است. اگر شما هم سوالات زیادی در ذهن خود دارید که پاسخ آن‌ها را پیدا نکردید، کتاب‌های داستان علمی انتشارات هفت و نیم را سفارش دهید. 

خلاصه‌ای از کتاب چرا ستارگان چشمک هم می‌زنند؟

شروع جهان هستی به چه زمانی برمی‌گردد؟ خیلی از ستاره‌شناسان می‌گویند نزدیک به 7 میلیارد سال پیش انفجار عظیمی در جهان هستی به نام انفجار عظیم رخ داد که تمام یکپارچگی‌ها را از بین برد و جهان هستی را شکل داد. آیا کیهان، روزی به پایان می رسد؟ این، سوال دیگری است که کارول استات در کتاب خود به آن پاسخ داد. برخی ستاره‌شناسان بر این باورند انبساط کیهان به‌صورت پیوسته در حال رخ دادن است و روزی کهکشان‌ها خیلی سریع از هم دور می‌شوند. ولی با نزدیک شدن کهکشان‌ها به یکدیگر، حالتی به نام انقباض بزرگ رخ می‌دهد. 

  • اگر این سوالات جزء دغدغه‌های شما هستند یا پاسخ خیلی از سوالات خود درباره فضا، ستارگان و کهکشان‌ها را نمی‌دانید، کتاب چرا ستارگان چشمک هم می‌زنند را بخوانید. 

خوب مثل مرده‌ها

خوب مثل مرده‌ها

هالی جکسون به دنبال رمان‌های قبلی خود یعنی “راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب” و “دختر خوب، خون بد”، اثر دیگری تحت عنوان خوب مثل مرده‌ها را به عنوان پرفروش‌ ترین کتاب ‌های نوجوان منتشر کرده است. در این کتاب روایت فردی به نام پیپ را می‌خوانیم که قصد دارد به دانشگاه برود، ولی هنوز تحقیقات آن تمام نشده‌است. او با انتشار پادکست‌های جنایی خود، شهرت زیادی پیدا کرد و رفته رفته تهدیدها شدت یافتند. به‌گونه‌ای که آخرین بار شخصی از او پرسید اگر روزی ناپدید شوی، چه کسی دنبالت می‌آید؟ 

با خواندن داستان این کتاب متوجه می‌شوید که فرد تهدیدکننده با قاتل زنجیره‌ای دستگیر شده در 6 سال پیش ارتباط دارد. آیا ممکن است آدمی بی‌گناه در زندان باشد؟ این کتاب برای دوستداران ادبیات داستانی و زمینه جنایی در رده سنی نوجوان مناسب است. کودکان هم می‌توانند با خواندن داستان علمی – تخیلی انتشارات هفت و نیم، یک داستان رازآلود را دنبال کنند. 

خلاصه‌ای از کتاب خوب مثل مرده‌ها

پیپ در حالی که به خانه نزدیک می‌شود، آدمک‌های گچی بدون سر را روی دیوار نزدیک خانه می‌بیند که نسبت به قبل چند سانتی‌متری جابه‌جا شدند. البته پیپ موقع بیرون رفتن هیچ شکلکی روی دیوارها ندید و این یعنی شخصی تمام این آدمک‌ها را برای باری دیگر روی دیوار کشیده است. او در حالی که به سمت خانه قدم برمی‌دارد، توده‌ای خاکستری رنگ و پردار را می‌بیند. پرنده‌ای که در مقابل خانه آن‌ها جان داده است. وقتی پیپ به پرنده مرده نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و…

  • برای اینکه بدانید تا پایان داستان چه اتفاقی می‌افتد، کتاب خوب مثل مرده‌ها را بخوانید!

پرومته آمریکایی؛ پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر

کای برد و مارتین جی شروین در این کتاب خود به سراغ یکی از عجیب‌ترین آدم‌های عصر ما یعنی پدر بمب اتم رفته‌اند. پدر بمب اتم، فیزیکدان آمریکایی با نام اوپنهایمر که احتمالا نام آن را در اسامی فیلم‌های سال 2023 شنیده‌اید. اثری از کریستوفر نولان که با اقتباسی از این کتاب باعث شد پرومته آمریکایی؛ پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر به یکی از پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نوجوانان سال 2023 تبدیل شود. البته همه افراد به این کتاب‌ها علاقه ندارند و باید جزو دسته علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی و زندگینامه‌ها باشید. شما می‌توانید تاریخ و زندگینامه مشاهیر و دانشمندان را با سفارش کتاب‌های تاریخ و زندگینامه از انتشارات هفت و نیم بخوانید. 

خلاصه‌ای از کتاب پرومته آمریکایی؛ پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر

جولیوس رابرت اوپنهایمر به عنوان فیزیکدان آمریکایی آلمانی تبار در پروژه منهتن جنگ جهانی دوم یعنی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های جنگی آمریکا حضور یافت و به ساخت بمب اتم کمک کرد. این سلاح جدید و مرگبار در سال 1945 و در نیومکزیکو مورد آزمایش قرار گرفت و سرانجام تصمیم گرفتند آن را در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی به کار بگیرند. به‌گونه‌ای که حدود 220000 نفر جان خود را از دست دادند و نسل‌های بعد از آن هم دچار بیماری‌های لاعلاج ناشی از این بمباران شدند. 

  • اگر می‌خواهید بدانید که آیا اوپنهایمر واقعا قصد گرفتن جان این همه انسان را داشت یا خیر و بعد از آزمایش بمب اتم چه بلایی بر سر او آمد، باید این کتاب پرفروش سال 2023 را بخوانید. 

خرید پرفروش ‌ترین کتاب‌ های نوجوان؛ راهی برای ورود به دنیای شگفتی‌ها

هر ساله کتاب‌های زیادی برای رده‌های سنی مختلف معرفی می‌شوند. ما در این مطلب تعدادی از پرفروش ‌ترین کتاب ‌های نوجوان را معرفی کردیم. البته قطعا می‌دانید که این لیست کامل نیست و کتاب‌های دیگری مانند هر دو در نهایت می‌میرند، یکی از ما دروغ می‌گوید، ما تمامش می‌کنیم، ما شروعش می‌کنیم، چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود، دختر پرتقالی، بادام، دختری که ماه را نوشید و… هم جزو این کتاب‌های پرفروش هستند. ما در انتشارات هفت و نیم سعی داریم برای آگاهی بیش‌تر کودکان و نوجوانان سرزمینمان، کتاب‌های مختلفی را تولید و در بازار عرضه کنیم. شما علاقه‌مندان به کتاب می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را از دسته‌بندی‌های مختلف محصولات ما در انتشارات هفت و نیم به‌صورت اینترنتی سفارش دهید. همچنین برای رفاه مشتریان خود، بسیاری از کتاب‌ها را با تخفیف به فروش می‌رسانیم. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از سایت انتخاب کنید و در صورت نیاز با پشتیبان‌های ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *